7 sie 2015

Domowe suszone pomidory – przepis



Uwielbiamy pomidory suszone. W tym sezonie postanowiłam zrobić swoje własne pomidory suszone. Pomyślałam, że to nie może być trudniejsze niż ketchup czy inne przetwory. Dostałam dość dużo pomidorów, więc mogłam kombinować. Przeznaczyłam na suszenie 2 kg, pełna nadziei, że będę miała zapas przynajmniej na jesień. Niestety wyszło ledwo 2 słoiczki ale za to jakie…


Domowe suszone pomidory
Domowe suszone pomidory

Składniki:

  • 2 kg pomidorów
  • 4 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie
  • oliwa z oliwek


Domowe suszone pomidory
Domowe suszone pomidory - składniki


Wykonanie:

Pomidory sparzamy wrzątkiem i obieramy ze skórki. Kroimy na ćwiartki i wydrążamy pestki z sokiem.

Układamy cząstki na kratce z piekarnika i wkładamy do piekarnika.

Piekarnik nastawiamy na 80-100 0C z termoobiegiem i suszymy pomidory ok. 4-5 godzin.

Wysuszone przekładamy do wyparzonych słoików. Dodajemy po 2 ząbki czosnku do każdego słoika i pół łyżeczki ziół prowansalskich. Zalewamy oliwą. Zakręcamy i gotowe.


Domowe suszone pomidory
Domowe suszone pomidory

Róbmy przetwory!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz