11 sie 2015

Pstrąg z piekarnika w 20 min. - szybki przepis


Wracając z pracy wstąpiłam do sklepu po „coś” na obiad. Często wybieram się na zakupy nie wiedząc po co tak naprawdę idę. Dopiero w sklepie gdy widzę produkty przychodzi natchnienie i pomysł na obiad. Tym razem trafiłam do sklepu w środę czyli w dzień dostawy świeżych ryb. Pomyślałam  „Super. Dawno nie jedliśmy ryb”. Kupiłam 2 pstrągi i przyrządziłam je… na szybko. Oto przepis na pstrąga z piekarnika w 20 min.


Pstrąg z piekarnika
Pstrąg z piekarnika
Składniki:

  • 2 pstrągi
  • masło
  • cytryna
  • koperek
  • sól i pieprz


Pstrąg z piekarnika
Pstrąg z piekarnika - składniki


Przygotowanie:

Pstrągi myjemy (patroszymy jeżeli nie były wypatroszone w sklepie).

Z masła wykrawamy 3 ok. 3-milimerowe plasterki. Każdy z nich dzielimy na pół.

Cytrynę kroimy w półplasterki.

Wykonanie:

Pstrągi układamy na ruszcie z piekarnika. W środku i po wierzchu oprószamy lekko solą i pieprzem.


Pstrąg z piekarnika
Pstrąg z piekarnika


Do środka wkładamy jeden plasterek masła i 2 półplasterki cytryny oraz kilka gałązek koperku.

Na wierzchu ryby układamy 2 kawałki masła i jedną połówkę cytryny.

Pieczemy w temp. ok. 200oC przez 15 min. Po tym czasie włączamy w piekarniku termoobieg i pieczemy jeszcze 5 min. Skórka pstrągów stanie się lekko chrupiąca.

Pstrągi można podawać z pieczonymi ziemniaczkami.

Pstrąg z piekarnika
Pstrąg z piekarnika

1 komentarz:

  1. Bardzo lubie pstrągi ,często w piątek robie w piekarniku do tego smazone ziemniaczkii jakas sórówka ,uwielbiam wogole wszystkie rybki ,oprócz PANGI.

    OdpowiedzUsuń