1 sie 2015

Sałatka z ogórków z papryką i cebulą - przepis


Szaleństwo przetworów trwa nadal. Był już ketchup z cukinii teraz pora na sałatkę z ogórków z papryką i cebulą. A to dopiero początek przetworów.

W zeszłym roku dostałam od Cioci kilka słoików z tą właśnie sałatką. Tak mi posmakowała, że postanowiłam w tym roku sama zrobić. Tym bardziej, że nie lubię sklepowych sałatek. Większość z nich smakuje octem i trudno znaleźć coś pysznego. A ta sałatka jest słodziutka i soczysta inaczej niż kwaśne ogórki kiszone. Idealna jako dodatek do obiadu w zimie. Przepis rodzinny czyli sprawdzony. 




Składniki:

  • 4 kg ogórków
  • 1/2 kg cebuli
  • 3-4 papryki
  • sól

Zalewa:

  • 4 szklanki wody
  • 2 i 1/2 szklanki cukru
  • 1 i 1/2 szklanki octu




Przygotowanie:
Ogórki kroimy w plasterki lub trzemy na tarce na ostrzu do plasterków.
Paprykę kroimy w kostkę a cebulę w pióra.





Wykonanie:

Ogórki solimy wg uznania (ja dałam trzy obfite szczypty) i odstawiamy na 2 godziny do lodówki. 

Z podanych składników przygotowujemy zalewę. Gotujemy ją. Do wrzącej zalewy wrzucamy ogórki odsączone z soku, który puściły. Dodajemy też paprykę i cebulę.

Całość gotujemy ok. 5 min. i gorące nakładamy w słoiki.

Nie trzeba pasteryzować. 

4 komentarze:

  1. Sprawdzone, bardzo fajny przepis. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne. Słodkie i ocet nie dominuje. Wszystkie składniki do zjedzenia :) Idealny zestaw do hamburgera :)

    OdpowiedzUsuń