25 wrz 2015

Kruche ciasteczka pieczone z miłości

Lubię mieć pod ręką coś słodkiego. Zwłaszcza po obiedzie dopada mnie ochota na słodką przekąskę, a jak wiadomo nie zawsze jest czas na przygotowanie deseru. Wtedy doskonale sprawdzają się kruche ciasteczka do kawy. Można zrobić sobie zapas i przechowywać w zamkniętym pojemniku do tygodnia czasu.


Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Składniki

  • 200 g masła
  • 400 g mąki 
  • 70 g cukru pudru
  • zapach waniliowy lub cukier waniliowy
  • 1 jajko



Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Kruche ciasteczka pieczone z miłości

Wykonanie

Zimne masło kroimy w mniejsza kawałki i umieszczamy w misce. Dodajemy resztę składników i wyrabiamy.

Najlepiej użyć do tego siekacza do kruchego ciasta. Jeżeli nie macie takiego sprzętu można ciasto wyrobić w rękach tylko niezbyt długo żeby nie rozgrzać masła.


Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Kruche ciasteczka pieczone z miłości


Z wyrobionego ciasta formujemy kulę, owijamy ją folia i wkładamy do lodówki na ok 1 godzinę.

Po godzinie wyjmujemy ciasto z lodówki, odrywamy po kawałku i wałkujemy na grubość ok 3-5 mm. Następnie wykrawamy dowolne kształty.

Ja wykroiłam kółka szklanką a później w każdym ciastku odcisnęłam wzór specjalnym stempelkiem do ciastek. Kupiłam go jakiś czas temu w sieci i zapomniałam o nim. Wyleżał się swoje w szufladzie kuchennej aż wreszcie postanowiłam go przetestować. 


Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Kruche ciasteczka pieczone z miłości

Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Kruche ciasteczka pieczone z miłości

Kruche ciasteczka pieczone z miłości
Kruche ciasteczka pieczone z miłości



Jesienne słodkości!

2 komentarze: