5 wrz 2015

Naleśniki orkiszowe - przepis

Moja córeczka, dzięki dziecięcym problemom z brzuszkiem, przypomniała mi o orkiszu. Kiedy zaczęłam wprowadzać jej gluten zaczęłam właśnie od pszenicy Orkisz gdyż jest lepiej przyswajalna niż zwykła pszenica i dziecko lepiej ją trawi. Postanowiłam też przygotować coś zdrowego dla nas - naleśniki orkiszowe. Bardzo proste i pyszne.


Naleśniki orkiszowe
Naleśniki orkiszowe
Składniki

  • 110 g mąki orkiszowej
  • 2 jajka
  • 300 ml mleka
  • szczypta soli i pieprzu


Naleśniki orkiszowe
Naleśniki orkiszowe



Wykonanie

Wszystkie składniki mieszamy razem trzepaczką rózgową. Moje naleśniki były na ostro więc dodałam sól i pieprz. Jeżeli robicie naleśniki na słodko możecie dodać do ciasta cukier, cynamon i imbir.

Wymieszane ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 30 min.

Po 30 minutach smażymy jak zwykłe naleśniki.


Naleśniki orkiszowe
Naleśniki orkiszowe

2 komentarze: