4 lis 2015

Keks mojej mamy

Keks to jeno z tych ciast, które moja mama często robi w weekend gdy najdzie nas ochota na coś słodkiego. Pamiętam jego smak z dzieciństwa – czekoladowo-waniliowy, słodki i orzechowy. Najbardziej smakuje mi warstwa kakaowa. Spróbujcie koniecznie, przepis jest bardzo prosty.


Keks mojej mamy
Keks mojej mamy

Składniki

  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 2/3 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • ½ kostki masła
  • 2/3 szklanki mleka
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • posiekane orzechy
  • 2 łyżki kakao


Keks mojej mamy
Keks mojej mamy


Wykonanie

W misce ucieramy masło z cukrem na jednolitą masę. Dodajmy jajka, mleko, mąkę i proszek do pieczenia. Wszystkie składniki mieszamy mikserem aż połączą się dokładnie.

Powstałe ciasto dzielimy na 2 części. Do jednej dodajemy cukier waniliowy i orzechy, do drugiej kakao.

Do wyłożonej papierem podłużnej blaszki wykładamy najpierw warstwę białą, a na nią ciemną- kakaową.


Keks mojej mamy

Keks mojej mamy

Keks mojej mamy


Cisto pieczemy ok. 40 min w 180 st C.


Keksa można posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową ale sam jest równie pyszny. 


Keks mojej mamy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz