23 lis 2015

Babeczki dyniowe z posypką kokosową (Z dynią)

Moje trzecie podejście do dyni będzie tym razem na słodko. Była już dynia pieczona z warzywami i ziołami (patrz tutaj) oraz dynia duszona z makaronem i szynką parmeńską (patrz tutaj).

Tym razem moja ulubiona kategoria czyli coś na słodko :) Jeszcze rok temu w ogóle dynia w kuchni dla mnie nie istniała, a teraz robię z niej babeczki! :) Coś niesamowitego.

Babeczki wyszły pyszne, pachnące o pięknym żółtym kolorze.

Babeczki dyniowe z posypką kokosową
Babeczki dyniowe z posypką kokosową

Składniki ciasto:

  • 150 gram masła
  • szklanka zmiksowanej (pieczonej) dyni
  • niepełna szklanka mąki (ja dałam pół na pół pszennej i orkiszowej)
  • niepełna szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 jajka
  • skórka starta z całej cytryny i sok z połowy cytryny
  • ekstrakt waniliowy
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • łyżeczka cynamonu

Składniki na posypkę:

  • 50 gram wiórków kokosowych
  • łyżeczka cukru (może być zwykły lub trzcinowy)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Babeczki dyniowe z posypką kokosową
Babeczki dyniowe z posypką kokosową

Wykonanie:

Masło roztapiamy w rondelku i dodajemy cynamon, gałkę, skórkę i sok z cytryny oraz ekstrakt waniliowy. Cały czas trzymając na ogniu dodajemy dynię i zagotowujemy. Następnie dodajemy cukier i dokładnie mieszamy.


Babeczki dyniowe z posypką kokosową
Babeczki dyniowe z posypką kokosową

Zestawiamy z ognia i po kolei dodajemy mąkę ziemniaczaną, jajka oraz pozostałą mąkę przesiewamy wraz z proszkiem do pieczenia do całości i dokładnie mieszamy.

Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni.
Nakładamy ciasto do papierków i wkładamy do blaszki.
W misce mieszamy kokos z cukrem i cynamonem i posypujemy na każdą babeczkę.

Babeczki dyniowe z posypką kokosową
Babeczki dyniowe z posypką kokosową

Pieczemy 20 minut w 170 stopniach.

Babeczki dyniowe z posypką kokosową
Babeczki dyniowe z posypką kokosową


Babeczki dyniowe z posypką kokosową
Babeczki dyniowe z posypką kokosową
https://sklep.egmont.pl/ksiazki/literatura/p,moje-wypieki-wielki-powrot,11303.html

Moje wypieki. Wielki powrót

2 komentarze:

  1. Jakie wszystkie przepisy wspaniale .Proste , wykwintne w swejprostocie , dziekuje za te cudownosci , sa dla mnie pomoca w codziennym zyciu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeden z najmilszych komentarzy :) To miód na nasze serca i motywacja do dalszych starań. Pozdrawiamy serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń