1 paź 2015

Pieczone warzywa z ziołami - pyszne


Moja koleżanka Madzia poczęstowała mnie kiedyś takim daniem i bardzo mi posmakowało. Upiekła Ona warzywa w piekarniku z oliwą, masłem i ziołami i podała mi z sosem z serka białego i śmietany. Zaskoczył mnie smak tych warzyw. Zapiekanie ich w piekarniku z ziołami wydobyło z nich niesamowity smak i aromat. Wersja Madzi zawierała ziemniaki, seler, pietruszkę i buraki. Pycha.

Pewnego dnia zamarzyło mi się to danie i użyłam tych warzyw, które miałam akurat w lodówce. Nie miałam buraków ale dodałam zamiast nich dynię i wyszło równie smacznie. Spróbujcie :)

Pieczone warzywa z ziołami - pyszne
Pieczone warzywa z ziołami - pyszne


Składniki:

  • 5 ziemniaków
  • seler
  • 4 marchewki
  • 1/4 małej dyni
  • główka czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki masła
  • papryka ostra
  • zioła typu: rozmaryn, estragon, tymianek


Pieczone warzywa z ziołami - pyszne
Pieczone warzywa z ziołami - pyszne

Wykonanie:

Wszystkie warzywa myjemy, obieramy i kroimy w kosteczkę. Marchewkę i seler drobniej a ziemniaki i dynię grubiej.

Czosnek obieramy i dodajemy w całości (większe ząbki możemy przekroić na pół).

Blaszkę smarujemy oliwą i wrzucamy wszystkie warzywa, dodajemy przyprawy, polewamy trochę oliwą i wrzucamy kawałeczki masła.

Pieczone warzywa z ziołami - pyszne
Pieczone warzywa z ziołami - pyszne

Pieczemy ok 30 minut w piekarniku najlepiej na termoobiegu w 180 stopniach.

Możemy podawać do mięsa do obiadu lub jako samodzielne danie.

Ja najbardziej lubię podane z serkiem ziarnistym.

Pieczone warzywa z ziołami - pyszne
Pieczone warzywa z ziołami - pyszne

Sposób na dynię 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz