27 sty 2016

Tort naleśnikowy

W zeszłym tygodniu w mojej kuchni królowały naleśniki. Naszła mnie na nie wielka ochota bo dawno ich nie robiłam. Dlatego też teraz te wszystkie naleśnikowe posty: naleśniki razowe, serek do naleśników, krem paryski a zwieńczeniem będzie tort naleśnikowy :)

Widziałam gdzieś kiedyś tort zrobiony z naleśników. Nie pamiętam jaką masą był przekładany. Ja wymyśliłam, że idealny będzie do tego krem paryski. Ta czekoladowa bita śmietanka, naleśniki, owoce i orzechy to wyśmienite połączenie smaków. Zapraszam :)

Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy

Składniki:


  • banan
  • kiwi
  • orzechy do dekoracji


Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy


Wykonanie:

Przygotowujemy naleśniki i odkładamy do ostygnięcia.

Przygotowujemy krem paryski i też odkładamy do ostygnięcia.

Banana i kiwi obieramy i kroimy na cienkie plasterki.

Łączymy wszytko w dowolnej kolejności np:

Kładziemy naleśnika na talerz i smarujemy kremem, na to następny naleśnik i znów krem, na to banany i troszkę kremu, żeby kolejny naleśnik dobrze się złączył. Znów naleśnik i krem, potem naleśnik, krem i kiwi i znów naleśnik i krem. Ostatni naleśnik smarujemy po wierzchu kremem i dekorujemy orzechami.

Pamiętajcie, żeby po każdej warstwie owoców nałożyć trochę kremu, bo inaczej naleśnik nie przyklei się dobrze.

Gotowy tort schładzamy w lodówce przed podaniem.
Smacznego :)


Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy




Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy




Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy




Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy




Tort naleśnikowy
Tort naleśnikowy

Pancake Day

1 komentarz:

  1. Ubolewam nad tym, że nie umiem robć naleśników. Po prostu nie potrafię wykonać etapu odwracania naleśnika bez podarcia go. Mój ojciec, skądinąd osoba ciężko chora, umiał podrzucać naleśniki i łapać je patelnią, ale ja jestem dwuleworęczna, codziennie upuszczam jakiś przedmiot.

    OdpowiedzUsuń