28 sty 2016

Zupa ogórkowa - błyskawiczna. Łatwa zupa z ogórków kiszonych.

Kilka lat temu nie potrafiłam ugotować żadnej zupy. Moje próby zmierzenia się z tematem wychodziły nie należały do udanych. Zupy wychodziły mdłe i nie chciałam ich jeść. Jakoś nie potrafiłam ich przyprawić i używałam gotowych mrożonek na zupę. Obecnie czuję się o wiele pewniej w tym temacie. Wprawdzie zupy nie są moim konikiem, ale powoli nabieram wprawy i wychodzą coraz smaczniejsze.

Zupa ogórkowa jest jedną z pierwszych zup, którą nauczyłam się robić. Mam na nią patent. Praktycznie wszystkie warzywa ścieram w robocie i dlatego robię ją błyskawicznie :)

Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Składniki:

  • słoik ogórków kiszonych wraz z odrobiną soku
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 seler
  • 1 cebula
  • torebka ryżu
  • łyżka masła
  • łyżka oliwy
  • ziele angielskie, liść laurowy, papryka ostra
  • sól, pieprz

Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Wykonanie:

Cebulkę drobno kroimy i smażymy na maśle i oliwie w garnku, w którym zrobimy zupę. Dodajemy wszystkie przyprawy, aby wydobyć z nich cały aromat.

Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Zupa ogórkowa - błyskawiczna


W tym czasie obieramy wszystkie warzywa (oprócz ogórków) i ścieramy w robocie kuchennym na grubych oczkach.

Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Zupa ogórkowa - błyskawiczna


Wrzucamy warzywa do garnka i podsmażamy.

W tym czasie zagotowujemy wodę w czajniku i wrzącą wlewamy do garnka z warzywami.

Ogórki ścieramy tak samo w robocie na grubych oczkach.

Gdy warzywa będą półmiękkie dodajemy do garnka ogórki i ryż wysypany z torebki. Gotujemy około 15 minut do miękkości.

Przyprawiamy zupę do smaku i dolewamy wody z ogórków, żeby zupa była bardziej kwaśna i wyrazista.

Ugotowaną podajemy w miseczkach z kleksem śmietany.

Zupa ogórkowa - błyskawiczna
Zupa ogórkowa - błyskawiczna


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz