17 lip 2015

Kawa mrożona z rabarbarem - przepis

Znów nadeszły upały, więc pora na kolejną odsłonę kawy mrożonej. Tym razem bardziej orzeźwiającą. Tym nadającym wyrazistości składnikiem będzie rabarbar. Uwielbiam rabarbar. Od dziecka wyjadałam cały rabarbar z ogródka maczając go w cukrze. Obecnie kupuje go na targu bo nie mam ogródka ;) , a poza tym spożywam go w trochę odmiennej postaci.
Zapraszam do przepisu :)

Kawa mrożona z rabarbarem
Kawa mrożona z rabarbarem
Składniki:

  • kawa z ekspresu
  • zimne mleko
  • lody waniliowe (lub moje ostatnie pyszne odkrycie lody waniliowo - ciasteczkowe)
  • rabarbar
  • cukier brązowy
  • kostki lodu (opcjonalnie)


Kawa mrożona z rabarbarem
Kawa mrożona z rabarbarem



Wykonanie:

Zaparzamy kawę (tyle filiżanek ile porcji przewidujemy).
Możemy ją posłodzić do smaku jeśli lubimy słodką kawkę.
Rabarbar kroimy na kawałeczki i z cukrem brązowym oraz odrobiną wody podsmażamy na patelni do momentu uzyskania rzadkiej konfitury.
 
Kawa mrożona z rabarbarem
Kawa mrożona z rabarbarem


W tym czasie kawa nam się studzi (możemy dodać kostki lodu).
Dolewamy zimnego mleka.
Dodajemy po dwie kulki lodów i na wierzch zrobiony rabarbar.

Kawa mrożona z rabarbarem
Kawa mrożona z rabarbarem

Pycha :)


2 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie jeśli chodzi o gorące dni to jak najbardziej taka mrożona kawa jest doskonałym rozwiązaniem. Jak dla mnie bardzo fajne gatunki oraz duży wybór kaw mają w https://www.coffeea7.pl/kategoria/kawa/ i ja właśnie najchętniej tam kawy dla siebie zamawiam.

    OdpowiedzUsuń