23 paź 2015

Muffinki bardzo czekoladowe

Jednym z najłatwiejszych pieczonych deserów jest muffinka. Można ją szybko zrobić i zajadać gdy "chodzi za nami coś słodkiego".

Ja często zamrażam muffiny i wyjmuję kiedy mam na nie ochotę. Bardzo szybko się rozmrażają i są idealnym rozwiązaniem na poczęstunek dla niezapowiedzianych gości.

Moje ulubione muffinki to te bardzo czekoladowe a przepis na nie poniżej.

Muffinki bardzo czekoladowe
Muffinki bardzo czekoladowe
Składniki:

  • 200 gram czekolady gorzkiej
  • 180 gram mąki (pół na pół pszennej i żytniej razowej)
  • 20 gram kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 175 gram masła
  • 2 jaja
  • 130 gram cukru
  • 100 gram kefiru
  • cukier waniliowy

dodatkowo:
Domowy dżem wiśniowy z dużą ilością owoców

Muffinki bardzo czekoladowe
Muffinki bardzo czekoladowe


Wykonanie:

Masło roztapiamy w rondelku, dodajemy czekoladę połamaną na kosteczki i dokładnie mieszamy do całkowitego połączenia się składników.

Jajka ubijamy z cukrem na puszysty krem. Do tego wlewamy letnią czekoladę z masłem i mieszamy łyżką.

Następnie dodajemy mąkę przesianą przez sitko, proszek do pieczenia, kefir i łyżeczkę cukru waniliowego i mieszamy łyżką.

Masę przekładamy do blaszki do papierków na muffinki lub do silikonowych foremek bez papierków.

Muffinki bardzo czekoladowe
Muffinki bardzo czekoladowe


Pieczemy 20 minut w 180 stopniach w nagrzanym piekarniku.

Powyżej jest przepis na podstawową wersję muffinek. Do tej wersji możemy dodawać różne składniki. Ja tym razem dodałam dżem wiśniowy, a właściwie wiśnie z tego dżemu. Do papierków włożyłam 2/3 masy, na to wiśnie i resztę masy.

Muffinki bardzo czekoladowe
Muffinki bardzo czekoladowe


Możemy również do masy wrzucić pokrojoną czekoladę albo orzechy.

Smacznego :)

Muffinki bardzo czekoladowe
Muffinki bardzo czekoladowe
Jesienne słodkości!

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Przyjedź do Rzeszowa to będziesz jadł :)

      Usuń
  2. Nie wiedziałam, że muffinki można zamrozić.
    Świetne mocno czekoladowe, idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Można mrozić i są naprawdę dobre :) Oczywiście najpyszniejsze są te prosto z pieca :)

    OdpowiedzUsuń