21 paź 2015

Wegetariańskie curry z dodatkiem tofu


Zapraszamy do nowej kategorii na naszym blogu "Wege" gdzie można znaleźć przepisy na różne dania wegetariańskie. Zapraszamy do gotowania, szukania inspiracji i dzielenia się opiniami.

Swego czasu przez 10 lat byłam wegetarianką. No może nie do końca taką restrykcyjną gdyż jadłam ryby. Zaczęłam się tak odżywiać ponieważ odrzuciło mnie od mięsa. Nie chciałam go spożywać, miałam wstręt do niego. Po tym czasie stopniowo zaczęłam wracać do mięsa. Tłumaczyłam to tym że mój organizm zaczął tego potrzebować.

Obecnie nie jem dużo mięsa. Przychodzi mi na nie ochotę tak mniej więcej raz na 2 tygodnie. Dlatego znów zaczęłam interesować się kuchnią wegetariańską i szukam w niej inspiracji. Poniżej jedna z nich.


Wegetariańskie curry z dodatkiem tofu



Składniki:

  • torebka ryżu brązowego
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • pół selera
  • 1 - 2 cebule
  • kostka tofu
  • ząbek czosnku
  • kawałeczek imbiru
  • curry
  • kurkuma
  • papryka ostra
  • tandoori masala (czerwona mieszanka indyjskich przypraw)
  • sól, pieprz
  • oraz pół małej puszki mleka kokosowego


Wegetariańskie curry z dodatkiem tofu
Wegetariańskie curry z dodatkiem tofu

Wykonanie:

Tofu kroimy w kosteczkę. Dodajemy połowę wszystkich przypraw i dokładnie mieszamy. Podsmażamy na oliwie na dużej patelni. Przerzucamy do miseczki.







Na tej samej patelni smażymy pokrojoną w kosteczkę cebulkę. Pod koniec dodajemy przeciśnięty czosnek.

W tym czasie nastawiamy ryż w osobnym garnku, gdyż brązowy ryż gotuje się trochę dłużej niż biały.

Warzywa (marchewka, seler, pietruszka) obieramy i ścieramy w robocie lub ręcznie na grubych oczkach. Wrzucamy do podsmażonej cebulki. Dolewamy pół szklanki wody i wrzucamy resztę przypraw, tarty na drobnych oczkach imbir oraz mleko kokosowe i dusimy do miękkości. Pod koniec wrzucamy podsmażone tofu.

Gdy ryż się ugotuje a warzywa w curry będą miękkie nakładamy obiad na talerze.

Smacznego :)

Wegetariańskie curry z dodatkiem tofu
Wegetariańskie curry z dodatkiem tofu




Jesień pełna warzywWegetariański obiad V

2 komentarze: